Sao Paulo| Fotoverslag van Rio de Janeiro

20151211_134952

Oeps en toen was het al vrijdag bij jullie. Sorry! ik ben in December altijd vergeetachtig 😉

Riohoooooo.

Het werd eens tijd om hier een reisje te maken. Woon je in Sao Paulo dan moet je natuurlijk ook naar Rio. Er is een grappige strijd tussen SP en Rio. In Rio zeggen ze dat SP super gevaarlijk is en andersom dus ook. Ik was met collegas aan het kletsen ove Rio en toen zei een collega je moet echt een zonnebril en zonnebrand mee want je verbrand er levend. Mijn andere collega had daar wat aan toe te voegen en dat was neem een kogelvrij vest en een wapen mee. Nee maar ik moest echt opletten.

20151210_224813

Savonds aangekomen in Rio na een vlucht van ongeveer 50 minuten. Ik ging trouwens met Marit. Ik heb haar hier leren kennen (jullie kunnen haar ook zien op de foto bij mijn Samba blog) en ze gaat alweer erg snel naar Nederland. Ze was al in Rio geweest maar toen regende het vooral dus ze wilde nog eens terug voor de echte Rio experience. We boekten een Airbnb in de buurt Leblon.

20151211_123634

De eerste dag. We besluiten een uber te bestellen en naar Cristo te gaan. Ik zoek Cristo op op google en we voeren het adres van het park in. De chauffeur vraagt of we naar daar willen dus ik zeg we willen naar Cristo. Dat gaat dus mis. We rijden ergens heen en gaan een berg omhoog waar het park is. En dan komen we langs de Chinese view. We genieten van het uitzicht en dan zien we dit.

20151211_124042

He dat is Cristo in de wolken. We hadden het al vermoeden dat we niet de goede berg op gingen dus hierna maar koers verder gezet naar Cristo.

20151211_134912

We rijden naar het punt waar ze je verder omhoog brengen en dit is de eerste stop. Het uitzicht is fantastisch.

20151211_135053_16

Vooral die water flesjes ;). Hierna gaan we helemaal omhoog.

20151211_143517

En daar issie dan. Zoals je kunt zien erg veel toeristen en ook best veel Nederlanders. Ik vond het heel raar, ja natuurlijk kun je dat verwachten hier maar ik was er niet zo mee bezig omdat ik in Sao Paulo geen tourist ben en ze ook niet vaak tegen kom. (wie gaat er ook naar SP 😉

20151211_143229

Omdat dit alles dus wat langer geduurd heeft gaan we niet meer naar de suikerberg en besluiten we naar het strand te gaan in Leblon. We kijken naar wat brazilianen die aan het volleyballen zijn en drinken natuurlijk Caipirihas.

We gaan die avond uit (sorry helaas geen foto´s). We belanden uiteindelijk in een club. Uiteindelijk want het was weer een taxi avontuur. De chauffeur reed de verkeerde kant op dus Marit zei je gaat verkeerd maar nee nu moesten we omrijden. Hij heeft het geloof ik 4 keer gevraagd en als het de 4de keer niet lukt dan waren we echt uitgestapt. Plus ik denk dat we van hem Sars hebben opgelopen want wat hij produceerde klonk echt niet gezond. De club was eerst besloten en na een half uur staan wachten mochten we toch naar binnen. We hebben flink gedanst en erna zijn we richting ons appartement gegaan.

20151212_210029

De volgende dag gingen we naar het strand en hebben we beide onze telefoons thuis gelaten. We hebben heerlijk op stoeltjes bij Leblon gezeten en zijn natuurlijk ook verbrand. Bij mij zie je een mooie handdruk staan dus ik heb mn best gedaan maar toch wat vergeten. Savonds zijn we naar restaurant Aprazivel gegaan. Marit had van collegas gehoord dat dit echt de moeite waard was om naar toe te gaan. Zie hierboven het uitzicht. Ondanks de regen was het inderdaad de moeite waard.

20151212_211437_LLS

Je zit in een soort hutje heel knus buiten.

20151213_142246

De laatste dag gaan we eerst naar de hippie markt in Ipanema. Waar ik nog even wat souvenirs heb gekocht want we kunnen natuurlijk niet met lege handen thuis komen. Erna belanden we op Copacabana. Heel ander sfeertje dan Leblon. Sowiso lopen er heel veel mensen op het strand die je iets willen verkopen zoals doeken, zonnebrillen, drankjes, eten en zonnebrand. Wat eigenlijk wel relaxt is voor niks hoef je uit je stoeltje te komen. Maar op Copacabana waren ze wel erg opdringerig dan lig je op Leblon rustiger.

20151213_163019

En natuurlijk moest er even een strand selfie gemaakt worden.

20151213_202111

En toen was het alweer tijd om te gaan. Bye Rio

20151213_210836_LLS

En hallo Sao Paulo. In het begin toen ik iedereen vertelde dat ik naar SP zou gaan zei iedereen oh wat jammer dat het niet Rio is. Maar ik ben heel blij dat ik in SP woon en lekker wat weekendjes Rio kan gaan doen. SP is meer de werkstad en Rio de relax stad.

Ik hoop dat jullie het verslag leuk vonden. Volgende week zit ik in het vliegtuig naar Nederland. Dan ben ik alweer 5 maanden weg van huis en is het tijd om voor een dike 2 weken terug te keren.

Beijos Marthe

4 thoughts on “Sao Paulo| Fotoverslag van Rio de Janeiro”

1. Holy hell! (Sorry Cristo) Maar wat een uitzicht vanaf die berg waar dat beeld staat. Fantastisch! Leuke foto’s 🙂